sightseeing santa barbara & luxuary footspa

Vi började dagen med kaffe & bagel för mej och gröt till Josse (ja, hon valde detta helt frivilligt)! Tog en tur runt Santa Barbara City College, vilket klassas som ett av USA's vackrast belägna City Colleges. Det förstår man när man knallar runt bland vackra hus, gröna gräsmattor och en hisnande havsutsikt! Vi tog givetvis en titt på Josse's hemmaarena, där hon spelade soccer innan hon oturligt drog av sitt korsband i knät. Vi tog sen en tur ner på stranden, där vi tänkte käka lunch. Men vi fick ändra planerna, då det var fullt på strandrestaurangen. Vi åkte in till stan där vi käkade Falafel i Pita. Riktigt gott! Vi strosade runt och sen fick jag min julklapp av Josse! Luxuary footspa & massage. Man satt i massagestolar med ett fotbad nedanför. Fick fot och smalbensmassage, fotvård och lite ompysslade tår. Nagellacket skulle torka i 30 (!) minuter, så man fick sitta kvar i 15 och sen knalla ut i varsina flip-flops. Jättehärlig present, man ska helt klart skämma bort sig själv oftare!

På kvällen åkte vi till Ross lite utanför stan. Där hade de det mesta. Jag hittade en Calvin Klein-väska, ursnygg... ett par läckra skor, ett par flanellbyxor med zebra-mönster och en plånbok. Till Josse shoppade jag en handduk & ett par rutiga Tommy Hilfiger-flipflops! Mina zebra-brallor inköptes för att det är så himla kallt(vi snackar råkallt) i tjejernas studentlya. Tur jag får dela Josse's 140's-säng med henne & får lite extravärme på nätterna! Ja, när vi skulle åka hem från Ross körde vi lite fel... eller ganska mycket fel. Men vi fick se ett superstylat hus som vi fotade, så det var värt dessa små kringelikrokar, trots allt! :)

























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0