Day one

Äntligen dax. Upp & hoppa! Närmare bestämt kl 03:09 efter en snoozning denna årets viktigaste morgon. Bara att hoppa upp ur sängvärmen med mysiga kärleken och göra sej klar för avfärd mot Arlanda Airport. Det blev sen en lång resa. Först den lilla svarta till Arlanda. Därifrån till Frankfurt och sen startade långflygningen till San Francisco. Det var en skön resa, sov ganska mycket och såg på en film. En riktig B-rulle, men va gör man inte för att få tiden att gå lite... det serverades väldigt lite under denna långflight. En futtig liten lasagne efter start. Sen två små snackspåsar efter några timmar... väntade o väntade på middagen... men den kom aldrig. Lite konstigt under en cirka elva timmar lång flygning, men men... landningen i San Francisco lyfte upp upplevelsen. Landningsbanan var i direkt anslutning till vattnet, så det kändes som att landa på vatten... coolt. Slutligen en kort flight till Los Angeles. LA var helt magiskt i sin kvällsprakt och himlen lyste vackert brandgul! Hade turen att få fönsterplatser på alla tre planen, vilket jag ju älskar. Sen hade jag oturen att åka in i två säkerhetskoller på lite extra koll... i San Francisco hade de på något medel på mina handflator och kollade i en dator. Tur jag inte hade några spår av dråger eller vapen eller vad de nu var de misstänkte... ;)) Hehe, måste se väldigt skum ut jag! ;D

Sen då till det allra bästa! Vem kommer framspringande emot mej när jag väntar vid väskbandet, slänger sej om halsen på mej i en lång kram, om inte älskade Josefin! Vilken känsla att ses igen! Så härligt! Sen bussades vi till Dollar biluthyrning och valde en liten svart cheva. Vi kunde välja fritt bland lite större varianter oxå, men fastnade för den här. Tyvärr måste man vara 21 år för att få köra hyrbil i USA, så det vi kan inte dela på körandet som vi tänkt. Men nu börjar man ju bli hyfsat haj på automatväxlar, fria högersvängar o vilda filbyten!

28 timmar senare den sköna sängvärmen i Gävle, checkar jag in i Josses studentlya i Santa Barbara! Kan säga att det gick rätt fort att slockna in!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0